Zacznij trenować
ZACZNIJ TRENOWAĆ!
Jak zacząć ćwiczyć? Krótko o zaletach wysiłku fizycznego.

ZACZNIJ TRENOWAĆ I DAJ SIĘ WCIĄGNĄĆ!

Ćwiczenia są rodzajem aktywności fizycznej, z góry określonej, powtarzalnej, mającej na celu poprawę naszej sprawności. Zazwyczaj zdajemy sobie sprawę z korzyści, jakie się z tym wiążą, jednak często zwyczajnie nie chce nam się ruszyć, choć niewiele potrzeba by się od ćwiczeń uzależnić.


Po co ćwiczyć?

Ponieważ nic nierobienie jest łatwe?


Można od razu stwierdzić, że gdy zaczniemy się ruszać, poprawie ulegnie nasze zdrowie, odporność, kondycja, siła, sprawność umysłu, dobry nastrój, lepsze radzenie sobie ze stresem, a oprócz tego pewnie zaczniemy zwracać uwagę, na to, jak się odżywiamy. Zrzucenie kilku kilogramów, poprawa sylwetki, przebiegnięcie dłuższego dystansu, podniesienie większego ciężaru, a więc podniesienie samoświadomości o tym, do czego nasze ciało jest zdolne. Z czasem zaczniemy stawiać sobie nowe wyzwania i to wszystko dzięki własnej pracy.


Jak zacząć?


Trzeba sobie uzmysłowić, że ćwiczenia faktycznie są dla każdego według jego potrzeb. Nie jest ważny wiek i doświadczenie, a niejednokrotnie stan zdrowia w pewnym sensie wymaga od nas zwiększenia aktywności fizycznej. Nie jest również problemem w dzisiejszych czasach rozpoczęcie przygody z ćwiczeniami, korzystając z dobrodziejstw internetu. Znalezienie gotowego planu na trening w domu, na siłowni, dla początkującego biegacza nie wymaga od nas absolutnie żadnego wysiłku. Dziesięciominutowe poszukiwania w zupełności wystarczą, żeby skonstruować podstawowy plan działania i rozpoczęcie dobrej zabawy. Innym sposobem jest zapisanie się na siłownię, czy klubu sportowego gdzie możemy skorzystać z wiedzy instruktora. Z biegiem czasu sami zaczynamy się dokształcać, czytając i oglądając materiały związane z naszą ulubioną formą spędzania czasu w ruchu.


Skąd wziąć motywację?



Nikt nas tak dobrze nie odciąga od treningu niż my sami.

Czy poniższe zdania brzmią znajomo?

  • Od jutra biorę się za siebię
  • W poniedziałek idę na siłownię
  • Zaczynam od nowego roku
  • Jutro jeszcze nie bo najpierw...


Tak, to twój wewnętrzny głos, który podpowiada, żeby przypadkiem się nie wyrwać z obecnej strefy komfortu. Nawet jeżeli zrobisz pierwsze kroki, zdarza się, że motywacji starcza na tydzień, może dwa i wracasz do punktu wyjścia.

Dobrym pomysłem jest w pierwszej kolejności nakreślić sobie cel, jaki chcesz osiągnąć. Jaki ma być efekt twojej pracy? Gdy będzie to już klarowne, stwórz plan działania. Nie komplikuj sprawy, plan ma być prosty i w ostateczności modyfikowany tak, aby odpowiadał twoim potrzebom, jednak w dalszym ciągu powinien stanowić dla ciebie wyzwanie. Mając taki plan, łatwiej jest zorganizować sobie dzień, czy też cały tydzień w taki sposób by znaleźć czas na trening.

Jeżeli z jakiegoś powodu zmotywowanie się samemu stwarza ci trudność, spróbuj zajęć grupowych lub z kimś, kto już ćwiczy. Znam mnóstwo ludzi, którzy nie przepadają za samotnym trenowaniem i nie ma nic złego w tym, by wspólnie trenować, tym bardziej że można się wzajemnie wspierać w zmaganiach.

Jednym z popularniejszych ostatnio sposobów jest korzystanie z usług trenerów personalnych, którzy stworzą plan ćwiczeń i ułożą dietę indywidualnie do twoich potrzeb.

Podsumowując:

  • Znaj powód, dla którego robisz to co robisz
  • Korzystaj ze sprawdzonych metod
  • Wypracuj dobre nawyki
  • Ustaw małe cele, które jesteś w stanie osiągać dziennie/tygodniowo

Motywacja


Uprawianie aktywności fizycznej to same plusy

Regularny wysiłek fizyczny świetnie wpływa na odporność przez dobre dotlenienie organizmu, a w połączeniu ze zbilansowaną dietą pomaga poprawić jego funkcje.

Sprawdź, jakie korzyści niosą za sobą ćwiczenia:

  • Poprawa sylwetki
  • Wyżej wspomniana odporność organizmu
  • Lepsza wydolność oddechowa
  • Poprawa ciśnienia tętniczego
  • Łatwiejsze radzenie sobie ze stresem
  • Zdecydowanie poprawione samopoczucie i pewność siebie
  • Po porządnym treningu - śpisz jak dziecko


Zacznij od teraz!


Gdy już rozpoczniesz swoją przygodę ze sportem, na pewno w jakimś stopniu się wciągniesz. Dbaj o to by wygospodarować czas w ciągu dnia i urozmaicaj swoje treningi. Dostosuj plan pod siebie i jeżeli to konieczne skonsultuj się z lekarzem. Pamiętaj, że robisz to dla siebie i jest to pewnego rodzaju inwestycja, która zwraca się w przyszłości na wielu płaszczyznach.

Do dzieła!